„Prostředí Palmovky opravdu nedělá Osmičce žádnou parádu,“ říká radní Tomáš Hřebík, který má na Praze 8 agendu architekta a strategický rozvoj. Tramvajová zastávka byla poničená a plná výmolů. Na místě tak vznikne nový mobiliář, dlažba a zeleň.
První vlaštovka jaro nepřináší, ovšem co se týká Palmovky lidé jistě vítají i novou dlažbu na zastávce. Palmovka je urbanistický rébus, který se snaží město řešit již desítky let. Za Rakouska-Uherska zde fungovalo především vlakové nádraží Dolní Libeň. To bylo za minulého režimu nahrazeno autobusovým nádražím, které dnes téměř žádní dopravci nevyužívají. Pomyslnou tečkou za dopravními neúspěchy byl zákaz vjezdu osobních automobilů v roce 1972.
Dnes se Palmovka jeví jako dopravní uzel z tramvajových drátů, která je vším, jenom ne místem, kde by se lidé chtěli na chvíli zastavit.
„Naším cílem je zkultivovat dosud ne zcela příjemné místo v srdci Libně a dát mu příjemnější a přirozený charakter. Díky malým, ale významným krokům se tato situace pomalu změní,“ těší se radní Hřebík.
Stavební práce v ulici na Žervách, jejichž investorem je Technická správa komunikací, potrvají od pondělí přibližně dva měsíce.