Proč tramvaje? Podle internetového příspěvku místostarosty mají být tišší, pohodlnější, díky široké síti tratí by byly bez přestupu, jezdí po vlastním tělese, má větší kapacitu — takové mají být hlavní výhody oproti elektrobusu. Již u hlučnosti se ale řada lidí pozastavuje s argumenty typu: Bydlíte u tramvajových kolejí? Víte, že když jede tramvaj, tak je poměrně hlučná? Tramvaj má sice svou vymezenou část díky kolejím, to ale znamená tento prostor někde sebrat - autům, chodcům, nebo zeleni.” O čem všem tedy studie je?
Studie, která je k dispozici na stránkách městské části, popisuje tramvajové propojení budoucí tramvajové trati do Podbaby — Suchdolu s Bohnicemi, analyzuje pokrytí územními zastávkami a předkládá možná řešení tramvajové trati v místech Sídliště Bohnice, Krakov a Kobyliské náměstí. Ačkoliv studie v závěru předkládá i ukázky dobré praxe v zahraničí, většina lidí se zavedením tramvaje nesouhlasí. Jako relevantní neberou ani argument, že se zlepší situace ohledně parkování Středočechů na kraji Prahy. Lidé reagují slovy jako: „Byl jste někdy v Bohnicích? Kolik Středočechů tam parkuje, aby je musela odvážet tramvaj?“
Se zavedením tramvají do Bohnic nesouhlasí ani zástupci městské části. K tématu se vyjádřil například starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD). „Tramvaj by paradoxně výrazně zkomplikovala dopravu do Bohnic. V ulicich Čimická, Lodžská a K Pazderkám by kvůli tramvaji muselo dojít ke zúžení dvou pruhů do jednoho,“ vysvětlil. Své vyjádření zveřejnil i Vít Céza (ČSSD), který tramvaj do Bohnic rovněž odmítá. „Je nepřijatelné, že by se kvůli tramvajím musely vykácet desítky stromů ve středovém pásu ulice Lodžská. Tramvajová trať by také přinesla do celého sídliště výrazné zvýšení hluku. Určitou obavu mám i z nevzhledných drátů vysokého napětí,” říká předseda komise pro životní prostředí. Zároveň také dodává, že nevhodnost výstavby tramvajové trati do sídliště Bohnice paradoxně dokládá i předložená studie, kterou si nechal udělat zastánce tramvaje do Bohnic místostarosta Petr Vilgus, mimo rozpočet odboru dopravy. Vhodnou možností, jak řešit veřejnou dopravu v Bohnicích je podle Víta Cézy nahrazení naftových autobusů elektrobusy.
Své k tramvaji zveřejnila i iniciativa Proti plotu, která komentuje nejen historii hromadné dopravy v Bohnicích. „Za poslední roky se na sídlišti výrazně zvedla hustota automobilové dopravy, částečně i díky tranzitu z tunelového komplexu Blanka. K tomu se přidal extrémní tlak miliardářů a developerů zahustit zelené plochy na sídlišti a v okolní přírodě další zástavbou. Postupně tak Bohnice přichází o to, čím jsou oproti jiným městským částem tak výjimečné v rámci bydlení.. tedy relativní klid, zeleň a dobrou infrastrukturu. Proto se obyvatelům nelze divit, že většina z nich odmítá další zábor již dnes vytížených veřejných komunikací zbytnou tramvajovou tratí Kobylisy-Bohnice,“ stojí ve článku na stránkách iniciativy.
Téma je silně diskutované i na sociálních sítích. Není proto divu, že se v různých facebookových skupinách začaly objevovat i ankety na téma: Jaký typ MHD byste v Bohnicích uvítali? S velkým náskokem zatím vedem metro, následuje elektrobus, poté autobus, tramvaj, trolejbus. Tramvajové spojení Kobylisy – Bohnice bude také jedním z témat zastupitelstva Prahy 8, kde se bude hlasovat o připomínkách a pozměňovacích návrzích k Metropolitnímu plánu, a to poslední červnovou středu 27. června.