Radnice Prahy 7 se nechala slyšet, že podnikne všechny kroky k tomu, aby se oprava mostu, tak jak je naplánována, nekonala. Podle zástupců radnice, kteří svolali i setkání s občany Prahy 7 lze dokonce usilovat o obnovení řízení kvůli památkové ochraně mostu. Pakliže by se stal most národní kulturní památkou, nemohla by oprava, která připomíná demolici a opětné postavení, prostě proběhnout.
Faktem je, že most je v havarijním stavu. Byl narušen povodni v roce 2002 i v roce 2013. Už v roce 2006 bylo vydáno územní rozhodnutí, 2009 pak stavební pvolení, které bylo prodlouženo. V případě zachování dnešního mostu či jiné varianty by údajně znamenalo zahájit celé řízení znovu, což by posunulo ealizace někdy na rok 2020. Jak by mohl most vypadat?
Podle vizualizace, které získala Naše Praha se most rozšíří z 21 metrů na 26 metrů, tramvajový pás by mohl být zatravněný a pro dopravu by sloužily zřejmě dva a dva pruhy. Prostoru je dost i pro cyklisty a pěší. Podle odhadů TSK by po mostu mohlo v budoucnu projíždět kolem 14 tisíc aut v jednom směru za den, proti dnešním 12 tisícům.
Největší obavy, které se týkají stavby vzbuzuje fakt, že při demolici mostu na holešovické straně dojde k porušení protipovodňové ochrany. Protože se ale má stavět dva roky, znamenalo by to velké nebezpečí. Na jednání s občany, ktré zorganizovala Praha 7 ale zástupce TSK sdělil, že protipovodňovouochranu po dobu stavby musí vyřešit stavební firma ve svých plánech.