Lávka pro pěší i cyklisty má přímo a bezbariérově propoji zmíněné městské části a umožnit přístup i na ostrov Štvanice. Stane se tak dalším propojením mezi Holešovicemi a Karlínem, které v létě zajišťuje přívoz HolKa.
"Základní věci jsme věděli od začátku. Věděli jsme, že chceme maximálně respektovat panorama města. Věděli jsme, že budeme navrhovat konstrukci, která nepůjde do výšky, nebude vytvářet žádnou výškovou dominantu," řekl Marek Blank, spoluautor vítězného návrhu. Lávka bude postavená z materiálu UHCP, speciálního betonu se skvělými mechanickými vlastnosti, trvanlivostí a bez pórů, což autorům umožnilo navrhnout subtilní konstrukci. Dostavěná by měla být do konce příštího roku.
Architekti Marek Blank a Petr Tej se stavbě lávek, mostů a podobných staveb věnují již několik let. Na začátku roku 2017 zvítězili i v soutěži na most v Litvínově, společně s Jankem Srnkou. Pražská lávka bude mít nástup na holešovickém břehu Vltavy umístěný na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice, v Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.
Soutěž na lávku spojující dvě zmíněmé městské části už jednou vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným kvůli změně protipovodňových opatření po roce 2002.
Nové návrhy proto musí vzít v potaz možné zvýšení hladiny Vltavy a také se zde odrazí problémy, které vedly ke zřícení lávky v Troji. Více obrázků vizualizace si můžete prohlédnout na stránkách Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy.