Na lince S34 platí běžný tarif pražské integrované dopravy. Vlaky bylo možné vidět už dříve od 20. února, ale šlo o zkušební provoz. „Od roku 2013 si městská vlaková linka S34 získává stále větší oblibu cestujících, zejména pro svoji rychlost, která směle konkuruje nejen kombinaci autobusu s metrem, ale i automobilové dopravě,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Linka dojede z konečné v Čakovicích na Masarykovo nádraží v centru města za 25 minut. Souběžně s ní jezdí tomto úseku také příměstská linka S3 a rychlíky R21 a R43. Přitom PID linka S3 jezdí na trati Masarykovo nádraží – Čakovice - Neratovice - Všetaty – Mladá Boleslav/Mělník.
Dvě nízkopodlažní soupravy Kristýnka a Katka jsou vybavené klimatizací a wi-fi připojením, čalouněnými sedadly a mají také bezbariérové toalety a na důležitých místech značení v Braillově písmu. Vlaky provozuje soukromý dopravce KŽC, jemuž Pražané vděčí za historický Pražský motoráček jezdící po Pražském semmeringu. Soupravy se jmenují podle jeho dcer. Soupravy vyrobili v ŽOS Zvolen, kde vyrobili celou sérii těchto souprav pro slovenské dráhy.
Design nového vlaku navrhl autor aeromobilu
Motorové jednotky řady 813 vznikly na Slovensku ŽOS Zvolen. Částečně nízkopodlažní motorové jednotky mají kapacitu 65 míst k sezení a až 102 míst k stání. Nahradily původní motorové vozy řady 810 s přívěsnými vozy 010. Autorem designového řešení kabiny a stanoviště strojvedoucího je profesor Štefan Klein, který navrhl i tvar čela vozidla. Profesor Klein vede oddělení Transport designu na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě je autorem projektu Aeromobil – prvé létací auto. Kromě jiného spolupracoval také na návrhu designu motorové lokomotivy 755.001, která získala slovenskou národní cenu za design