František Laudát šest let řídil Výbor dopravy ZHMP, patří k zakladatelům Pražské integrované dopravy a návrat tramvají prosazovat hlavně proto, aby se mohla uvolnit tramvajová doprava v Ječné ulici, která je dnes na hraně kapacity.
I nové vedení Prahy chce, jak uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) stavět trať z Vinohradské třídy přes náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Po celou dobu naráželo obnovení části tramvajové trati na Václavském náměstí na odpor Prahy 1. Adam Scheinherr chce ale o obnově s Prahou 1 jednat. Je ve výhodě oproti minulým politickým představitelům města, protože jak on, tak nový starosta Prahy 1 Pavel Čižinský, jsou z jednoho politického uskupení.
Výstavba nové tramvajové trati na Václavském náměstí má být podle Scheinherra koordinována se stavbou kolektoru, který se má na náměstí také budovat. Ale ani zde není rozhodnuto jakou metodou se bude stavět, zda to půjde cestou mělkého uložení či pomocí ražby.
Nové vedení Prahy dále pokračuje v přípravě další tramvajové trati a to z Vinohradské na hlavní nádraží a do Bolzanovy ulice. Už minulé vedení město tento záměr schválilo a proto jsou mezi starou a novou budovou Národního muzea připravené nové tramvajové koleje, které zatím nevedou odnikud nikam. Jak upozornil Scheinherr tato část trati umožní také rychlejší spojení Vinohrad s centrem. Tato trasa by mohla být do čtyř let připravena ke stavbě. I v tomto případě ale musí město jednat s Prahou 1.
Starý návrh spojení Institut plánování a rozvoje (IPR) Vinohradská – hlavní nádraží – Bolzanova vede do Wilsonovy ulice ke Státní opeře a dále přes magistrálu do parku před nádražím a dále do Bolzanovy ulice. Možnost je tu i jiná, a to že by kolej vedly Opletalovou ulicí směr Bolzanova.