Má ale propadlý kotel a tak se musí dostat opět do původního stavu. Na lokomotivy NTM dostalo z části peníze z evropských fondů, část zaplatí i ministerstvo kultury a zbytek pak jde z peněz muzea. Celkově bude oprava tří historických lokomotiv stát 27 milionů korun. Dalšími lokomotivami jsou Serenyi (210.001) a Conrad Vorlauf (411.019).
Ušatá je nyní uložena v zárodku Železničního muzea v Praze v areálu Masarykova nádraží, zbylé dvě pak v depozitáři v Chomutově, ale v roce 2026 plánuje otevřít Muzeum železnice a elektrotechniky na Masarykově nádraží v Praze. Tam podepsal ředitel NTM Karel Ksandr s ministrem kultury Antonínem Staňkem (ČSSD) smlouvu o dotaci. Z celkem 59 milionů korun činí evropská dotace z programu IROP 85 procent. Zbylých 15 procent hradí český stát, Staněk uvedl, že především na opravy lokomotiv přispívá také NTM ze svých zdrojů.
NTM má ve sbírce 156 železničních vozidel. Pro uložení koupilo od Českých drah v roce 2012 bývalé lokomotivní depo v Chomutově, kde je 1.600 metrů krytých kolejí. Muzeum tam několikrát ročně pořádá dny otevřených dveří a sjíždějí se tam fandové kolejových vozidel nejen z ČR, ale také z celé Evropy.
Počet exponátů se ještě rozroste. Jak uvedl při podpisu smlouvy ministr kultury Antonín Staněk, ministerstvo bude jednat s Českými drahami o odkoupení dalších vozidel, která přestávají sloužit. Peníze na dobudování Muzea železnice a elektrotechniky v Praze jsou podle něj na ministerstvu připravené. Do budoucna budou z Masarykova náměstí vyjíždět například nostalgické vlaky, které pojedu přes Lužnou u Rakovníka, kde je podnikové muzeum Českých drah až do Chomutova do depozitáře, který také dozná určitých změn.