Oskar Kuptík
Na další dvě stanice metra si museli obyvatelé Prahy 9 počkat - další dvě stanice, Hloubětín a Kolbenova, se otevíraly postupně. Stálo to další dvě miliardy korun a mezi tím se i změnil název stanice - z původní ČKD se stala stanice Kolbenova, protože mezi tím ČKD prostě zmizelo…. V té době neměl Dopravník podnik Praha ani dostatek vlakových souprav na provz 26 kilometrů dlouhé trasy a tak ve špičkách jezdily ze Zličína na konečnou v Černém Mostě jen dva vlaky ze tří. Každý třetí vlak pak jezdil jen mezi Smíchovským nádražím a Českomoravskou. Úsek, který šel do provozu měří 6,3 kilometru.
Poslední úsek „Béčka“ by si ale po 20 letech provozu jistě vyžádal určité zásahy. Určitě je nepotřebuje stanice Rajská zahrada, která je atypická nalézá se na povrchu a koleje vedou nad sebou. Cestující tu vítá velká prosklená stěna. Je to dílo architekta . Patrika Kotase a inženýra Jaroslava Kácovského, Stanice byla vyhodnocena jako stavba roku 1999 a je oceňována i ve světovém měřítku
Po pomstě ale volá stanice konečná Černý most a to nejen samotná stanice, které zcela jistě potřebuje zlidštit a zkulturnit, ale také její okolí. Autobusový terminál přes všechnu snahu je nehostinný a okolí stanice směrem k sídlišti by určitě stálo za to upravit. Už v roce 2015 jednalo tehdejší vedení radnice Prahy 14 s primátorkou Adrianou Krnáčovou o možnostech jak okolí upravit. Bohužel k valným změnám nedošlo. Možná, že s novou politickou reprezentací města začne vát nový pozitivní vítr…
Metro B
Má 24 stanic a měří 25,704 kilometru. Mezi konečnými (Zličín - Černý Most) jede 42 minut ve špičce přepraví až 21.000 cestujících za hodinu. Stavba prvního úseku Nádraží Smíchov – Florenc byla zahájena v roce 1979 a skončila 7. listopadu 1985. Metro se stavělo kontinuálně.