Definitivně rozhodne posudek, na kterém spolupracuje švýcarský profesor Eugen Brühwiler, odborník na nýtované konstrukce. Ministerstvo kultury řeší žádost SŽDC o stažení památkové ochrany mostu. Praha už nyní navrhuje most nový, který by vzhledem korespondoval s dnešním. Měl by mít, tři koleje a jeho součástí je železniční zastávka Výtoň. Zachovává i pěší „zónu“. Návrh, vznikl v Institutu plánování a rozvoje (IPR) jako koncepční rozvaha týmu prof. Romana Kouckého. Při výměně mostu, který tu stál už v 19 století, naši předci přerušili dopravu jen na tři dny, a to když se napojovaly koleje na nový most. Nynější úpravy nabízejí možnost vytvořit jednokolejný provizorní most, který by byl po vybudování nového stržen. Budování nového (nebo rekonstrukce starého) chtěla původně SŽDC zahájit v roce 2022. Jak je už zvykem u podobných projektů, bude to ještě hodnou chvíli trvat. (tík)